hakcipta terpelihara@ Mohd Ramli Raman

Dilarang mengutip, menyalin, mencetak dan menerbitkan apa-apa dari blog ini tanpa persetujuan pengarang.





tentang saya

My photo
Nilam Puri, Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

Perkhidmatan dan Jualan

Menyediakan perbagai jenis kayu kemuning dalam bentuk kepingan dan batang, membeli dan menjual keris antik dan baru, pending warisan Melayu, pendokok keris, hulu dan sampir, khidmat latihan, seminar dan bengkel serta hal-hal yang berkaitan dengan kebudayaan dan kesenian Melayu

pembayaran dan penghantaran

pembayaran boleh dibuat atas nama Mohd Ramli Raman CIMB Cawangan Universiti Malaya a/c 7005179953. Bukti pembayaran hendaklah di sms atau email, barangan akan dikirim via pos laju Malaysia selewat-lewatnya tiga hari kerja. "Onhold" untuk setiap barangan hanya dibenarkan dalam masa 7 hari sahaja. Pihak kemuningwarisan berhak menjualnya kepada sesiapa sahaja selepas tempoh tersebut.



Thursday, March 11, 2010

zon rendah prestasi

istilah jawa yang cukup popular "legowo", "legalelo", "mnerimo" harus diteladani untuk menghadapi apa jua keadaan dengan tenang. mengakui hakikat kobolehan dan kekurangan diri memberikan kita ruang muhasabah diri.Menerima apa jua keadaan menjadikan kita lebih matang bertindak, lebih sabar dan sedar diri. senyum dan ceriakanlah kehidupan walaupun anda sudah berusaha semaksimum mungkin tetapi masih dinilai rendah prestasi. tugas kita menjalankan kewajipan dan tanggungjawab sebagai seorang pekerja, sebagai seorang yang makan gaji. biarlah setiap sen rezeki yang dibawa pulang itu halal dan berkah. mungkin sepanjang hidup anda tidak pernah naik pangkat, percayalah bahawa anda sudah ditentukan rezeki yang selayaknya oleh Pencipta kita ini iaitu Allah Subhanahuwataala. Legowolah dalam apa jua keadaan dan ini memberikan kelapangan jiwa dan raga untuk terus hidup esok sehari lagi, sehari lagi dan sehari lagi sehingga ke akhir hayat.

No comments: