hakcipta terpelihara@ Mohd Ramli Raman

Dilarang mengutip, menyalin, mencetak dan menerbitkan apa-apa dari blog ini tanpa persetujuan pengarang.





tentang saya

My photo
Nilam Puri, Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

Perkhidmatan dan Jualan

Menyediakan perbagai jenis kayu kemuning dalam bentuk kepingan dan batang, membeli dan menjual keris antik dan baru, pending warisan Melayu, pendokok keris, hulu dan sampir, khidmat latihan, seminar dan bengkel serta hal-hal yang berkaitan dengan kebudayaan dan kesenian Melayu

pembayaran dan penghantaran

pembayaran boleh dibuat atas nama Mohd Ramli Raman CIMB Cawangan Universiti Malaya a/c 7005179953. Bukti pembayaran hendaklah di sms atau email, barangan akan dikirim via pos laju Malaysia selewat-lewatnya tiga hari kerja. "Onhold" untuk setiap barangan hanya dibenarkan dalam masa 7 hari sahaja. Pihak kemuningwarisan berhak menjualnya kepada sesiapa sahaja selepas tempoh tersebut.



Protected by Copyscape Plagiarism Checking Tool

Thursday, October 20, 2011

nikmatnya duduk rumah

mungkin kerana usia semakin tua, malas memandu, mungkin juga kerana duit tak berapa ada, rumah menjadi pilihan. kalau dulu pasti 3 tiga kali seminggu lepak-lepak dgn kengkawan, berbicara tentang keris..penemuan tetap itu-itu juga, kalau lepak dgn orang politik, pening kepada berbicara tentang strategi, perubahan kerajaan, letih otak dibuatnya.

dgn duduk-duduk di rumah, banyak waktu dgn anak-anak, minum secawan kopi bikinan isteri sebenar lebih nikmat dan berkat. lebih bersih, lebih aman dari hiruk pikuk pelbagai ragam manusia. malah tubuh tidak letih, lebih sihat dan lebih mudah bangun pagi.tidur pun puas pulas. bangun pagi lebih tenang dan tidak tergopoh gapah. bukanlah bererti tidak mahu berkawan, lepak dgn kengkawan sekali sekala lepas waktu pejabat pekena secawan kopi sebelum pulang, lebih menarik.

apatah lagi, kekadang kehidupan sehala tentang keris amat membosankan, seolah-olah tidak ada objek lain yang lebih bererti selain dari keris..keris hanyalah sebahagian kecil tentang kehidupan, banyaklah lagi hal yg lebih utama berbanding keris. namun semuanya tergantung kepada keseronokan masing-masing..buat masa ini keseronokan ambo duduk di rumah sahaja...

No comments: