hakcipta terpelihara@ Mohd Ramli Raman

Dilarang mengutip, menyalin, mencetak dan menerbitkan apa-apa dari blog ini tanpa persetujuan pengarang.





tentang saya

My photo
Nilam Puri, Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

Perkhidmatan dan Jualan

Menyediakan perbagai jenis kayu kemuning dalam bentuk kepingan dan batang, membeli dan menjual keris antik dan baru, pending warisan Melayu, pendokok keris, hulu dan sampir, khidmat latihan, seminar dan bengkel serta hal-hal yang berkaitan dengan kebudayaan dan kesenian Melayu

pembayaran dan penghantaran

pembayaran boleh dibuat atas nama Mohd Ramli Raman CIMB Cawangan Universiti Malaya a/c 7005179953. Bukti pembayaran hendaklah di sms atau email, barangan akan dikirim via pos laju Malaysia selewat-lewatnya tiga hari kerja. "Onhold" untuk setiap barangan hanya dibenarkan dalam masa 7 hari sahaja. Pihak kemuningwarisan berhak menjualnya kepada sesiapa sahaja selepas tempoh tersebut.



Friday, January 1, 2010

Rezeki

Setiap yang lahir ke dunia, telah disediakan rezeki untuk mereka oleh Allah samada melalui ibubapa atau melalui usaha mereka sendiri setelah dewasa. Namun ketentuan rezeki itu harus berusaha sebaik mungkin disertai dengan doa dan tawakal. Rezeki tidak datang bergolek dan tidak datang melintang atau membujur.

Usaha dengan jalan yang benar dan hak adalah mulia, yang halal masuk ke perut akan mencerdaskan minda menyihatkan badan, melapangkan kita untuk terus berusaha di samping menambahkan iman kepada Pencipta kita ini. Sikap bersyukur dan menerima apa jua keadaan akan memberikan ketenangan dalam hidup.

Mensejahterakan keluarga adalah tanggungjawab dan amanah yang paling besar..sempena tahun hijrah yang baru kita lalui dan tahun baru umum yang bermula hari ini marilah kita hijrah ke arah lebih sejahtera dengan rezeki yang lebih halal lagi berkat. Amin

No comments: